Monday, March 15, 2010

...sizzling yee mee...

ni dinner aku mlm tadi...sebenarnyer dh lama aku nk masak sizzling yee mee...
lg pu aku dh beli yee mee nie dh 2 miggu....
x berkesempatan nj buat...so mlm tadilah aku kerjakan yee mee ni....huwaaaaa.....
ni pun aku korek resepi kt myresepi.com....minta izin yer...
so layanzz gambor ni ek....!!!


bahan2nyer
  • 2-3 yee mee (mee sanggul)
  • 5 ulas bwg putih
  • cendawan kering (shitake)
  • 1 keping dada ayam (aku + gaks aym y bertulang)
  • 3 biji cili kering (dpotong)
  • 2 sudu sos tiram
  • 3 sudu kicap
  • 1 sudu kicap pekat
  • 1/2 inci halia (dhiris)
  • serbuk lada hitam
  • tepung jagung
cara2nyer
  • tumis bwg putih,halia dan cili kering hingga naik baunyer
  • masukkan ayam
  • masukkan 2 cwn air
  • masukkan sos tiram,kicap,kicap pekat & lada hitam sampai didih
  • masukkan cendawan & sayur, biarkan 2-3 minit
  • masukkan tepung jagung
  • akhir sekali masukkan yee mee & telur,hidangkan semasa panasss.....

pas2 aku pun terajin nk wat air ribena, almaklumlah panas so aku wat blended punyer....!!!
 air ribena spesel
bahan2nyer
1/2 cwn ribena
susu cair
madu
ais

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails